sunnuntai 4. syyskuuta 2016

Morsiuskunto edistyy?

-Vai edistyykö?

Näin kun huomenna olen menossa kaason ja sulhon siskon kanssa ensimmäisen kerran sovittamaan hääpukua, on hyvä palata vanhaan aiheeseen.

Kesäkuussa kirjoitin tämän postauksen. 


Mitä kuuluu operaatiolle morsian hääkuntoon?

Huonoa. Yksi sana riittää kertomaan tämän.
Kesä + laihdutus =mahdottomuus. Ainakin tällaiselle jätskirotalle, jonka on pakko saada se kaupan suurin tuutti aina kaupassa käydessä silloin, kun mittarissa on yli +20 celsiusta.
Hommaa ei oo myös helpottunut vanhempien Viron tuomiset. Siideriä on kulunut. Aina välillä on ollut pakko myös uhrautua, ostaa kaupasta yksi Iloinen Jaska. Häät vaatii uhrauksia, ja maljakko on osa niitä.

Mitä vaaka näyttää?

Vaaka näyttää +600g toukokuun lopusta.
Tilanne on siis kolmen kuukauden jälkeen +-, mutta kun tämän viikkoisessa punnituksessa piti olla tavoitepaino hallussa. Noh, ei ollut. Pt:n mukaan kesä on haastavaa, ja hän oli mun tulokseen kuitenkin tyytyväinen. + viisi kiloa lisää, tilanne olisi ollut kuulemma toinen, hänelläkin olisi iskenyt epätoivo. Ja hei, kiitos töihin pyöräilyn, lihasmassaa oli tullut huimat 200 grammaa.

Miten tästä eteenpäin?

Ensi viikolla menen pt:n kanssa treenaamaan. Mulle tehdään uusi kolmijakoinen saliohjelma, salilla pitäisi siis raahautua kolme kertaa viikossa. Vähintään. Ja ruokavaliota vähän reerataan oikeaan suuntaan. 
Itse en ole vielä kirvestä heittänyt kaivoon, ja kyllä tästä vielä oikeaan suuntaan noustaan!

Mullahan ei ylipainoa niin hirveästi ollut, että vaarallisen puolella käytäisiin, ja projekti lähti liikkeelle enemmän elintapojen muutoksesta.  Häihinkin tässä on melkeen vuosi. Reilu 11 kuukautta. Ihmeisiin en usko, mutta kyllä tätä morsianta vähän saadaan kudottua kasaan ;)

Itsekriittisyys ollaan saatu minimiin, ja nykyään olen armollisempi itselleni. :)
Kerran tääll vaan eletään, joten elämästä pitää myös nauttia.

Mitenkä muiden laihduttavien morsianten kuntoprojekti etenee? Mennäänkö paremmilla lukemilla, kun täällä.

2 kommenttia:

Mrs B. kirjoitti...

Tsemppiä! Mä en oo ainakaan toistaiseksi ottanut minkäänlaista stressiä hääkuntoon pääsemisestä, en vaan oo jaksanut. Olisihan tässä tätä pudotettavaa, mutta oon aivan liian mukavuudenhaluinen :--D Kaikki ne 8 vuoden takaiset raskauskilot on edelleen (hah, kohta varmaan tuplana!) vyötäröllä... Enköhän mä yritä muutamasta kilosta eroon päästä ennen vow renewalia, mutta varmaan aika rennolla otteella loppuen lopuksi. Voi olla, että ahdistelen pt-serkkuani jeesaamaan mua jollain tavalla tässä - tosin, ehdottomasti jollain rennolla ja "syö itsesi hoikemmaksi" -systeemillä... Haha :-D

Unknown kirjoitti...

Mä oon heränny, avannut silmät. Kiitos kaason. Ja semmonen herkupuppu täällä, et vaikeeta on! Jos nyt 11 kuukaudessa se viis kiloa lähtis. :)